Stránky

sobota 13. února 2021

Dračí příběhy - hra, ale ne tak úplně

 Mé dílo je dokonáno.

Bude to pár měsíců zpátky, co mě najednou z ničeho nic začalo šíleně zajímat programování. Chtěla jsem vytvořit hru s několika konci, takovou tu, kde v podstatě jenom klikáte a vaše rozhodnutí ovlivní konec příběhu. Dokonce jsem si i stáhla Unity a začala se lehce učit samotné programování.

Dlouho mi to samozřejmě nevydrželo, dostala jsem se sotva za příkaz Console.WriteLine a Console.ReadLine (tyhle dva příkazy vám v podstatě dovolí mít jistou konverzaci s konzolí, která vám ale nebude schopná dát smysluplné odpovědi). Dobře, to není tak úplně pravda, povedlo se mi vytvořit malé dobrodružství, které vám konzole napíše na bázi informací, které jí dáte.

To ale nic nemění na tom, že dál už jsem se nedostala. A programování her (byť sebe jednodušších) ani nepřicházelo v úvahu. Dlouho jsem si říkala, že se k tomu jednou vrátím, slibuju že jo, ale nikdy na to nedošlo.

Paradoxně moje rozhodnutí Unity odinstalovat vedlo k počátku Dračích příběhů. Došla jsem totiž k závěru, že programovat nebudu potřebovat. Internet mi nějakou dobu zpátky už prozradil, že to, co jsem měla v plánu já, šlo dělat i mnohem jednodušeji, a sice přes PowerPoint. A tak jsem to udělala i já. Abych to teda mohla sem hodit takhle krásně, musela jsem převést prezentaci z PowerPointu do Google Slides, což celý proces trochu zkomplikovalo, přestaly mi fungovat některé přechody a písmo se mi trochu pokazilo, ale nakonec jsem to jakž takž zprovoznila. Takhle to můžu mít i rovnou v článku, což je funkce, která se mi neskutečně líbí.

Dračí příběhy nejsou něco, co bych nějak dlouho plánovala. Jde o takovou pokusnou hru, abych se něco podobného naučila tvořit a příští příběhy už šly tvořit snáz, rychleji a lépe. Takže ano, bude jich v budoucnu víc. Některé na bázi obrázků, jako tahle, některé na bázi obyčejného textu. Až jich bude víc, přesunu je z Mých výtvorů do jejich vlastní rubriky, ale zatím ani nevím, jak bych ji vlastně pojmenovala :D.

Jak hrát: Kliknutím se posunete na další slide/scénu. Podtržený text jsou odkazy. Někdy je jich více na jednom slidu, v takovém případě se jedná o možnost, která ovlivní váš příběh. Pokud je odkaz jenom jeden i tak na něj klikněte až si přečtete text. Tím se zajistí, že se vám do vašeho příběhu nebude plést dialog jiné možnosti. Některé odkazy jsou i ve formě obrázků.


Žádné komentáře:

Okomentovat