Stránky

sobota 25. července 2020

Blog.cz končí

Ano, ano, já vím, poslední dobou do svých myšlenek píšu jenom o blogovém stěhování, ale o tomhle psát chci, tak o tom psát budu.

Dneska je to přesně měsíc od mojí blogové migrace a bude to tak den, co jsem se dozvěděla, že 16.8. blog.cz končí. Pro mě to samozřejmě moc velký problém nepředstavuje, já už mám stěhování za sebou, ale je mi popravdě líto lidí, kteří na blog.cz byli i přes jeho problémy spokojení a teď budou nuceni se přesunout. Četla jsem pár článků od lidí, kteří například na blogspotu hodně bojovali s designem. To moc dobře znám :D, není to dlouho, co tenhle blog byl šíleně ošklivý. Ale je to škoda, protože mnoho lidí bylo spokojeno s designem, který si vytvořili pro starý blog a ten často nejde dát sem úplně tak, jak býval (já se o to taky snažila, ale tenhle se mi zalíbil mnohem víc a miluju ho :D).

Pozitivní je ale jedna věc. Spousta lidí, co se přesouvala (včetně mě), to udělala aspoň zčásti kvůli strachu, že Nova jednou vezme blog.cz a zruší ho jen tak z ničeho nic. To se ale nestalo. Situace byla bloggerům oznámena cca. měsíc předem a tudíž mají čas se nějak přizpůsobit a tím pádem nepřijít o roky svojí práce. To cením, i když se mě to vlastně už netýká.

Jedna věc mě však přesto neskutečně štve. Ke spoustě blogů z blog.cz mám neskutečně nostalgické pocity, byly velkou součástí mého dětství a zčásti také důvodem, proč jsem si já sama založila blog. Většina z těch blogů už však bohužel není aktivní několik let. Což znamená, že jejich majitelé si nejspíš ani nevšimnou, že ke zrušení platformy dojde už brzy. A pokud si toho všimnou, buď své blogy nechají vymizet (ačkoliv to se mi nezdá pravděpodobné), nebo si je sice stáhnou, ale nepřesunou na novou platformu, protože budou vědět, že už na nich nehodlají pracovat. Což je škoda, že ano.

Nicméně myslím, že aby blog.cz byla použitelná platforma v dnešní době, muselo by se na něm neskutečně moc zapracovat a musela by se mu věnovat nezměrná dávka pozornosti, takže není překvapivé, že Nova zvolila tu levnější, snazší a pro ně i do jisté míry příjemnější variantu. Je to škoda, ale tak to prostě. Platformy žijí, platformy umírají. Autoři se přesouvají a život jde dál. A proto bych ráda dala sbohem blog.cz, ať už jako jeho bývalý uživatel, nebo jako bývalý (a do jisté míry i současný) čtenář.


Žádné komentáře:

Okomentovat